26 syyskuuta, 2012

Carpe diem!

Aah mikä tää tunne on olevinaan. Kaikki on niin täydellistä ja kaunista.

ONNI. Voi herranjestas mä olen löytänyt onnen. Mä en voi uskoa tätä, mutta eilen ruotsinkokeeseen lukiessani huomasin siellä kirjassa tämän sitaatin:

Man får aldrig leta efter lyckan,
man möter den helt apropå.
-Isabelle Ebenhardt

Suomeksi sama olisi; onnea ei pidä koskaan etsiä, sen löytää aivan sattumalta.

Matka on päättynyt. Tsuku tsuku, päätepysäkki, kaikki matkustajat ulos. Olen löytöretkeilijä määränpäässään. Olen enemmän kuin Columbus Amerikassa, minä nimittäin löysin Intian, en Amerikkaa vain luullakseni sitä Intiaksi.
Löysin aarteet, kauniit puutarhat, alkuperäiskansan ja heidän kulttuurinsa.
Seuraava tehtävä on nauttia tästä tunteesta. Ei pidä pelätä menettävänsä jotain rakasta, en aio tuhlata ajatustakaan epäonnistumisille, aion nauttia ja elää täysillä tämän tunteen. Tätä en hukkaa, en tuhoa omin käsin.

Tiedättekö miltä se tuntuu? Elämä on ihan kuin ennenkin, huomenna on matematiikan koe, enkä ymmärrä kombinaatioista hölkäsen pöläystä, mutta so what. Mä olen onnellinen, joten ei masenna! Maailma on värikkäämpi, tunteet ja aistit ovat laajimmillaan. Aion ratkoa kertaustehtäviä ja hakata päätäni seinään yömyöhään, mutta mennessäni lopulta peiton alle, sulkiessani silmäni, tunnen pohjatonta kiitollisuutta, siitä mitä minulla on.

Seikkailu ei ole ohi. Nyt kun ovi on vihdoin auki, näen tulevaisuuden kauniina edessäni. Tiedättekö mikä minusta tulee isona? En minäkään. Mutta minä luotan. Luottamalla löydän sen oikean tien.

Jestas mä olen epäselvä. Lupaan ryhtyä selkeämmäksi blogini kanssa, ihan kohta. Ensin vähän todennäköisyyslaskentaa ja tilastotiedettä.

Nellyn ääni on mennyt tosi nasaaliksi ajan myötä, mutta minkäs mahdat, tästä musasta tulee tosi hyvä fiilis. Varsinkin jos pistää kovalle ja hengittää musiikin mukana.
Jokin ylimääränen tässä biisissä koukuttaa, keksikää mulle mikä se on! Melodia kopioitu jostain vanhasta laulusta? Jotain tuttua siinä alussa on...

ADIOS AMIGOS, lukiolaisille tsemppiä koeviikon kanssa. Kaikki hyvä palkitaan aikanaan, mikään tekemänne työ ei ole turhaa.

ps. jos ette vielä ole kokeneet Lana Del Rayn Blue Velvet -kappaletta, niin suosittelen jos vain kyseinen tyyli napsahtaa teillä :)

Ei kommentteja: