09 tammikuuta, 2012

I'm just an average man With an average life

Säännöt ovat seuraavat: 

a) kiittää haasteen antajaa:  kukaan ei varsinaisesti haastanut, mutta kiitän Pinjaa, jolta ajatuksen varastin

b) nämä blogit haastoin mukaan: Tehkööt saman kuin minä, ken lie tahtoo
c) ilmoittaa näille haastetuille haasteesta: no need to
d) kertoa kahdeksan satunnaista asiaa itsestään.
 

1.Olen niitä ihmisiä, jotka ostelevat CD-levyjä. Jokaisella on siihen omat syynsä, mutta minä teen niin lähinnä välttääkseni laittoman musiikin lataamista. Kun Limewire kaatui, mp3-soittimeni simahti ja lopulta tietokonekin pyyhki muistinsa, minun piti aloittaa musiikin lataaminen ihan alusta. Siinä vaiheessa alkoi ottaa päähän sellainen "katoavainen" musiikki. Onhan se myös aidompaa ja laatu on aina taattua, puhumattakaan siitä ylpeydentunteestä kun musiikki konkreettisesti seisoo levyhyllyllä. Ja mikä olisikaan mukavampaa ajanvietettä kaupungilla seilaillessa, kuin selata ikuisuuksiin Sokoksen levyosaston pölyisiä alennuslevylaareja.

2. Olen nähnyt kaikki Harry Potter -leffat, useat moneen kertaan, koska meillä löytyy niitä kotoa aika vino pino. Kuitenkaan en ole lukenut niistä yhtäkään, ja se ottaa todella päähän. Pidän lukemisesta, ja minulla on aina joku kirja yöpöydällä. En siis tosiaan ymmärrä, miksen ole saanut ainuttakaan luettua... Mutta yritystä on! Liekehtivä pikari on jo yli puolenvälin. 

3. Kännykästäni löytyy 94 Michael Jacksonin biisiä, ja rakastan niistä joka ikistä.

4. Sain oman huoneen vasta viime keväänä. Olin jo valmis muuttamaan pois kotoa, kun isä vihdoin suostui pieneen remonttiin, jonka seurauksena olen saanut nukuttua rauhassa yöni, valvoa pitkään valo päällä, sekä napsauttaa kattolampun päälle pimeinä talviaamuina ilman, että pikkusisko nukkuu huoneen toisella puolen.

5. Olen horoskoopiltani vaaka, ja sellaisena maailman epätasapainoisin. Epäilen pääni sairastavan vakavaa persoonallisuuden jakautumista, sillä en osaa koskaan päättää mitään, koska päässä huutaa niin monta eri mielipidettä.

6. Olen meidän perheen vihreä. Ekologisuuteni ei todellakaan ole mitään huippuluokkaa, mutta minä olen se, joka napsauttelee valoja pois muiden perässä, vetelee turhia piuhoja irti seinästä, kääntelee hanoja kylmemmälle, huutaa sille, joka pitää jääkaapin ovea auki enemmän kuin kaksi sekuntia ja vääntää pattereita kylmemmälle heti kevään tullen. Kaikesta tästä huolimatta rakastan teknologiaa ja sen tuomia mahdollisuuksia (vaikkei teknologia tunnu pahemmin piittaavan minusta tai siitä, mitä minä haluan sen tekevän).

7. Tykkään välillä vaihtaa näkökulmaa elämään ja varsinkin arkeen. Kokeilkaapa katsella maailmaa seisten keittiönpöydällä, käytävällä maaten tai tehdä läksyjä pöydän päällä istuen.

8. Minulla on paha hyvä tapa kirjoitella ympäriinsä; vihkoihin, paperilapuille, sanomalehtien kehyksiin, googleen, kännykän muistikirjaan, käsiin... Laulun sanoja, muistutuksia, ajatuksia.

+1 En ole eläissäni nielaissut särkylääkettä ja välttelen muutenkin turhia yskän- ja kuume- lääkkeitä viimeiseen asti. En pidä ideasta, että kehossani liikkuu kemiallisesti yhteen survottuja aineita, joilla ei ole taattua vaikutusta.


Ja loppuun vielä hehkutus TALVESTA, joka vihdoin suvaitsi saapua luoksemme. Tänäänkin sellainen hyrskyn myrsky, että tunsi olevansa joku maailmanvalloittaja pyrkiessään eteenpäin teillä, jonne lumiaura ei vielä ollut ehtinyt.

 

2 kommenttia:

Pinja kirjoitti...

Ihanaa että innostin sut tähän! :D
Ja CD-levyistä: mustaki on nykyää tullu niien keräilijä! Se on jotenkin nostalgista omistaa ja keräillä levyjä jotka täyttää hyllyt.

MC kirjoitti...

Äläpä muuta sano, ja parastahan niissä on kaikki se oheismateriaali... Siis vihkonen mikä sisältää kuvat ja maholliset laulun sanat ;)